top of page
  • Immagine del redattoreManuel Remeggio

REUSE COLLECTION

REUSE IS A CYCLE OF WORKS THAT STARTS FROM THE IDEA OF

REUSING AN EXISTING IMAGE AND GIVING IT BACK LIFE BUT WITH

A DIFFERENT MEANING.

"The Reuse Collection è un ciclo di opere che parte dall'idea di riutilizzare un'immagine esistente e ridarle vita ma con un significato diverso. "

“It gives a second chance to images that would have remained closed off in a magazine after having being seen. In this way, for example, a newspaper page is no longer useful for the article itself but for the new image that results from it. In the same way, an advertising page in a magazine recaptures our attention – not for the advertising of a product or service itself – but in a totally new way, quite apart from its original intention.” Using, in some cases, portraits from the Aporia series as a starting point, Remeggio’s layering further adds to the notion of contradiction explored so frequently in his work.


"Dà una seconda possibilità alle immagini che sarebbero rimaste chiuse in una rivista dopo essere state viste. In questo modo, per esempio, una pagina di giornale non è più utile per l'articolo stesso, ma per la nuova immagine che ne deriva. Allo stesso modo, una pagina pubblicitaria in una rivista riconquista la nostra attenzione - non per la pubblicità di un prodotto o servizio in sé - ma in un modo totalmente nuovo, a parte la sua intenzione originale." Utilizzando, in alcuni casi, i ritratti della serie Aporia come punto di partenza, la stratificazione di Remeggio aggiunge ulteriormente la nozione di contraddizione esplorata così frequentemente nel suo lavoro.




8 visualizzazioni0 commenti

Post recenti

Mostra tutti

Комментарии


bottom of page